Susah Mak Bapak Baru Tersedar

hello korang.heheh.korang2 semua sihat?tak sihat?cari ubat telan ubat then pasti cergas ligat.hahah.agak seminggu jugak aku xmencarut kat sini.yeahh.almaklumla.bz terlampau.g keje kol 4 balik pon kol 4 pagi jugak.ngadap facebook,usha filestube/amh cari barang baru utk didonlod.then itu je ah.pastu gayutttt.kehkeh.6 lbih g kopitiam ngn gemok(yang naik 125z kuning tu),kene mention,sbb kaki g kopitiam pagi2 bute ni aku ngn die je ah haha.kalau kenal la kan.hihi.ok stop it,kau mencarut xkene ngn tajuk kot zzz =_='' goblokkk


ok ape kene ngn si awang ni?insaf dah?tajuk pon lain mcm je.SUSAH MAK BAPAK BARU TERSEDAR?no lah.aku bukan baru tersedar.just2 kdg2 terigt je.yela,diri sendiri dah kerja bagai nak gila.aset tu aset ni pon xde nak terkumpul2 pon.gebang lebih haha.haihh rotex moto dah mampos,moto lagi nak bikin,siap semua ni insyaAllah aku try simpan and manage duit aku ngn baik2.zzz.(kalau ye).hmm.bercerita tentang kepayahan.aku rase aku agak payah skang ni tp bile pkir payah mak bapak yang besarkan aku ngn adik beradik yang lain ni,agak sayu jugaklah bile terigt cte bapak aku dulu2.


mak,nak jajan.mak bg duit beb.singget due ingget pon duit jugak.lepas tu beli kerang 2 kilo.igt ape.haha.so ngn pantas melangkah kaki g kedai apek,beli rota,askem pop,gula getah,dindang.(budak2 biaselah).haa.itu baru aku pau mak aku,kene ngn bapak aku,yan nak game.kawan2 kat skola sume cite pasal game.xdapat game?periuk belanga terbang beb.haha.xpon nangis2 aku selagi xdapat.noob gile aku kecik2 dulu.zzz.haa.ini baru mase kecik2.


menengah?haa.yan,duit yuran ni kene bayar la yan.lagi?aaa.haa.yan duit pibg.untuk mesyuarat agong.(ade ke?aku pon lupe haha).yan,nak beli but,sok ade game.but lame da rosak.beli bundle je kot.skali skala nak jugak merase bau kedai.kehkeh.kaki pau siot aku ni.haha.bile dah masuk u pulak.yan,nak kene pakai moto ah.xpela,downpayment ilya bayar,bulan2 yan bayar.mane xbotak kepala bapak aku?belikan jugak beb,bagi jugak.bapak mane xsayang anak woi.aku.sangkak2 pon die kate ade jugak duit.layan jugak.



tapi kaki pau mcm aku ni pon ade jugak batas dan kesedaran kehkeh.taklah,bukan ape,pikirlah sendiri kemampuan kita ngn family kite.kite ni tau je nak ngepau je kan.aku tak maksudkan lah yang kat luar sane tu.buat sape2 yang terase sory la beb.ye ah,agak2 lah nak pau mak bapak korang pon.keperluan yang diperlukan saje,bukan mengikut keinginan.faham?tak faham?ok,contoh cmni la.korang jeles tgk mmbe pakai hnset baru.touchscreen lagi tu.berdenting beb.mane hati xpanas tgk mmbe taip xpakai keypad.haha.korang ade hnset kan?tp mampu tak nak beli yang touchscreen tu?tak mampu?tp still nak jugak?guna duit sape?mak bapak?takpayah la.setakat mak bapak keje nyawit je.pastu nak pau.jgnla weh.orang tua tu byk mende lagi nak bayar.itu ini,rumah,keta api,air,astro,barang dapur,bil telefon,adik beradik yang skolah lagi.korang tak kusut ke tgk kepala diorang tu?cube ah pkir,hnset tu rege dlam 7++ or 8++,cube dipikirkan kalau diorang nak manage kalau duit tu habis kat kau sorang je?sebulan tu nak makan ape?mane nak dtg nak bayar duit bil ape sume tu?korang nak makan budu je ke sebulan tu?skang ni lifestyle makin berubah beb.harge barang sume naik sume mahal.heshh botak botak kepala.


so aku rase baik kite bersyukur jelah ngn ape yang ade skang ni.kalau rase mampu,beli,rase xmampu,chill rilek dulu,keje baik2,kumpul duit banyak2,beli sndiri mnde ape yg korang nak.bile org tanye,eh kau beli bape ratus?sape belikan?kalau ckp diri sndri yang ckp usahakan sendiri beli tak ke bangge?orang tabik la weh.kene yang cakap,ala mak bapak aku byk duit.ape de hal stakat bape ribu je ni.wth?sgt annoying beb.elak2 tertapak kaki kat muke kau tu haha.so chill,muhasabah diri sendiri dulu.jgn main langgar je.aku ckp cmni sebab aku baru aku tau cmne rasenye nak manage duit sendiri bile dah kerja ni.nak pusing duit tu.der,agak susah dan rumit sebenarnye kalau xpandai manage.kalau xpndai silap2 xleh hidup beb.serious tak tipu.alhamdullillah skang ni aku dah pndai.tp buat mase skang ni aku agak sgkak jugaklah.tgh bulan lah katekan hehe.baru tau cmne susahnye org tua aku nak pusing duit bulan2.tu nak cmpak sini,nak cmpak situ.kene anak sakit ke ape ke.50 hingget kompom melayang.mcm aku kate td,barang sume dah mahal.mane ade lg murah skang ni.


so aku rase itu jelah buat kali ni.kadang2 kite kat atas,kadang2 kite kat bawah.tp aku rase baik jd yang tengah2 je.maintain.susah xsusah,senang xsenang.asalkan boleh hidup,selesa,pon baguih.jom same2 kite renungkan ye kawan2.wassalammmmmmmmmmm...

No comments: