Cendawan Oh Cendawan

"awang,malam ni job.ada 3 4 baris lagi.baru tumbuh.100 kilo ada nih.jgn sampai pagi sgt.orang tu nak amek pagi2.kol 6 cmtuh.pehhh.bisa ah kau ajis.semalam kelmarin 70 60 kilo je.rabak aku weh.haiyaa.buat jugaklah.tokey suda bunyi.baru igt nak rehat tido awal.xpe xpe.duit ni.rezeki beb." haa.kalau korang nak tau aku wat job lebih sket.lepas meniaga je tutup kedai then dalam kol 3 lbih grak g kebun nun jauh kat kampung isnin maarof.buat apa?petik cendawan lah.haha.ikut ah korang nak gelak ke pelik ke.jgn tanya kenapa.then abis dalam kol 5 pagi.siap petik masuk kan dalam plastik pastu angkut dalam kancil mak aku.cara xcara.tgk sendiri ah.aku sempat snap picture jap masa amek nafas.gila woo.duduk cangkung duduk cangkung.kena buasir aku jadinya.






 

bak kata ijam,"cmnilah cara nak bagi mkn anak wang.jgn kau da besar jadi cmni pulak.aku ni dah terlambat."heshh.pahit untuk ditelan kata kata tuh.pegang tetap pegang.masih belom sempurna untuk menjadi manusia yang berjaya.still to find it ;PPP



2 comments:

Qeel Amir, said...

HAHAHA banyak cendawan weh ? hantar mai kat rumah aku seguni :p

berakbasah said...

bolehh
xda hal
haha